Dureri de genunchi? Iată ce exerciţii fizice poţi să faci!

Dureri de genunchi sport

Mergi direct la medic sau mai stai câteva zile, poate-poate ți s-a părut și trece de la sine?

dureri de genunchi sport artrita de cot

Leziunile ce pot determina dureri la nivelul genunchilor pot să apară prin suprasolicitare, întinderi musculare, inflamații locale sau la distanţă, traumatisme directe sau chiar afecțiuni mai grave produse la nivelul cartilajelor, meniscurilor, ligamentelor şi oaselor, cum ar fi rupturi parţiale sau totale, dezinserţii, smulgeri, fracturi prin tasare s.

Se spune că există două tipuri de alergători: cei pe care îi dor genunchii și cei care nu recunosc acest lucru. Durerea este localizată în jurul sau în spatele rotulei. Primul lucru pe care trebuie să-l faci în această situație este să nu mai alergi câteva zile. Îți poți antrena alte grupe musculare, cu un impact minim asupra genunchilor.

Cum poti evita durerile de genunchi cand faci sport?

Ar trebui să nu amâni vizita la medic. Sindromul benzii iliotibiale — Tractul iliotibial este o adevarată bandă fibroasă îngroşată situata în partea laterala a coapsei, de la şold până la tibie.

Când această bandă este tensionata sau inflamata din cauza suprasolicitării şi fricţiunii prelungite pe epicondilul lateral al femurului în timpul mişcărilor de flexie-extensie, poate provoca o durere ascuțită, asemenea unei arsuri, ce apare în partea laterală a genunchiului ori deasupra sa, însă fără a provoca înroșirea sau umflarea zonei.

Disconfortul este resimțit la alergare și de obicei încetează la mers sau în repaus.

Durerile de genunchi și alergarea. Ce să faci când te dor genunchii

Dacă te confrunți cu acest sindrom, ia pauză de la alergare sau măcar redu numărul de kilometri alergați și evită activitățile fizice intense care implică genunchii. Ar fi bine să consulţi şi un medic pentru a face diagnosticul diferenţial cu alte patologii. Durerea apare în zona rotulei, sub genunchi sau se poate simți chiar o rigiditate a acestuia. În această situație, evită urcatul scărilor, genuflexiunile și săriturile.

dureri de genunchi sport care în clinică tratează artroza

Când te confrunți cu dureri de genunchi, iată ce îți recomandăm: Nu continua alergarea dacă ai o durere puternică Primul pas dacă simți un disconfort persistent, intens, în zona genunchilor, este să pui punct antrenamentului. Nu forța și nu brusca porțiunea dureroasă.

Aplică P. În caz de contracturi sau întinderi musculare, febra musculară sau dureri articulare uşoare, traumatism usor recent, apelează la metoda P.

Repausul nu trebuie să fie total, ci relativ.

Durerile de genunchi: simptome, cauze si tratament

Ai voie să faci mişcări uzuale, dar evită mişcările care au dus la apariţia problemei şi a ortostatismului unipodal prelungit. Poţi aplica direct pe piele spray-uri refrigerante.

Exercitii pentru durerile de genunchi Exercitii pentru durerile de genunchi Femeile spre deosebire de barbati sunt mai predispuse la aparitia acestor dureri. Motivul se datoreaza faptului ca au bazinul mai larg, muschii coapsei avand tendinta de a trage rotula genunchiul in exterior. Drept urmare, zona piciorului de la genunchi in jos se inflameaza si devine din ce in ce mai dureroasa. Vestea buna este ca pentru astfel de dureri se pot practica o serie de exercitii ce iti fortifica musculatura coapsei muschiul cvadriceps avand efect benefic asupra rotulei. Foarte importanta este incalzirea timp de 5 minute cu exercitii de gimnastica usoare, cum ar fi mersul sau pedalatul pe o bicicleta medicinala, pentru a mari aportul de sange catre muschi, prevenind astfel posibile accidentari si blocajul muschilor.

Nu menţine genunchiul într-o pozitie flectata îndoita timp îndelungat! In anumite situatii, este necesar sa aplici protocolul M. Acest protocol se adreseaza doar anumitor patologii şi il vei stabili impreuna cu medicul specialist. Benzile kinesio nu se folosesc în funcție de creativitatea personală, ci trebuie aplicate de un fizioterapeut în zonele corespunzătoare, pentru a dureri de genunchi sport eficiente.

dureri de genunchi sport care tratează luxațiile articulației umărului

La fel, purtarea ortezelor de genunchi sau a altor materiale de susținere este bine să fie recomandată de un medic specialist şi aplicate de un kinetoterapeut cu experienţă. Mergi la medic!

10 tipuri de exerciții pe care le puteți face atunci când aveți dureri de genunchi

Pentru mulți alergători, durerile de genunchi sunt pur și simplu parte din sportul preferat. S-au obișnuit să mai apară dureri de genunchi sport, când nu se încălzesc suficient sau forțează la o cursă.

dureri de genunchi sport cele mai frecvente boli articulare

Unele dureri de genunchi pot să dispară doar făcând pauză, cu un antrenament corespunzător al musculaturii, schimbând încălțămintea de alergare nou tratament cu artroza făcând exerciții de stretching.

Însă durerea constantă, care apare în aceleași zone și te incomodează la alergat sau chiar mers, mai ales dacă nu trece după mai multe zile de pauză, este semn că trebuie să-ți faci o programare la doctor.

Alte dureri de genunchi solicită atenție sporită, inclusiv repaus pe o perioadă mai îndelungată, fizioterapie sau chiar intervenție chirurgicală.

Cele mai eficiente exercitii pentru durerile de genunchi

De exemplu, rupturile de ligamente sau de menisc sunt probleme structurale care implică inflamații și dureri foarte puternice, ascuțite, senzație de instabilitate, limitarea capacității de mișcare; sunt semne că trebuie să mergi la medic de urgență. O durere aparent inofensivă poate ascunde o afecțiune serioasă, ce se poate agrava în timp, dacă nu este tratată.

Start în sport: 5 exerciții pentru genunchi care te ajută să scapi de durerile articulare / EP1

Medicul îți va analiza mecanica întregului corp, pentru a depista sursa durerii de genunchi și a-ți recomanda un tratament potrivit. S-ar putea ca problema să fie cauzată de postura incorectă sau de asimetrii anatomice, care pot fi identificate prin analiza mersului și alergării.

Dureri de genunchi? Iată ce exerciţii fizice poţi să faci! - CSID: Ce se întâmplă Doctore?

La Superfit te așteaptăm cu o echipă de medici specializați în afecțiunile sportivilor amatori sau de performanță, cu o experiență vasta, inclusiv în tratarea durerilor de genunchi. Acestia iti vor recomanda in functie de caz si investigatii medicale suplimentare, cum ar fi o banala radiografie, ecografie sau chiar un RMN, asociate sau nu unui consult interdisciplinar. În plus, programul de recuperare funcţională îţi este de ajutor pentru prevenţia apariţiei unor leziuni in funcţie de sportul practicat şi gradul de efort, pentru a preîntampina apariţia unor complicaţii a unei patologii preexistente, sau chiar pentru a te reface dupa o competiţie sportivă intensă, programele de refacere fiind superpozabile celor de recuperare.