Vitamina C: ce beneficii are, care e doza recomandată și cum recunoști semnele unei deficiențe

Vitamina c alimente. 10 alimente bogate in vitamina C, in afara de citrice

Care este rolul vitaminei C in corp Sursa foto: pexels.

Vitamina C: ce beneficii are, care e doza recomandată și cum recunoști semnele unei deficiențe

Aceasta are un rol antioxidant foarte puternic in corp, neutralizand radicalii liberi, si joaca un rol cheie in mentinerea sanatatii tesutului conjuctiv. Intra in formarea colagenului, hormonilor si aminoacizilor. Vitamina C sprijina buna functionare a sistemului cardiovascular, ajuta la repararea si reconstructia diferitelor tipuri de tesuturi, sustine sistemul imunitar si faciliteaza absorbtia altor nutrienti in organism, in special a fierului.

Corpul nostru nu poate stoca si nici nu poate produce vitamina C, de aceea, aceasta trebuie adusa din alimentatie.

artrita de tratare a membrelor mâinilor și picioarelor

Din fericire, vitamina C este foarte prezenta in natura, in fructele si legumele proaspete. Un aport insuficient de vitamina C poate avea consecinte neplacute.

Cele mai bune surse de vitamina C. În ce alimente o găsim

Slabirea sistemului imunitar, invinetirea rapida, gingivita sau vindecarea greoaie a ranilor de la nivelul pielii sunt simptome care ar trebui sa te puna in garda. Doza zilnica recomandata de vitamina C este de 60 — mg pentru adulti si 35 — 65 mg pentru copiii cu varste pana in 14 ani. Bazeaza-te in primul rand pe consumul de fructe si legume proaspete, pentru ca nutrientii proveniti din surse naturale sunt cei mai placuti orgasmului nostru. Acestia vin la pachet cu tot ce este nevoie pentru a fi absorbiti si folositi asa cum trebuie.

In cazuri particulare, se poate recurge la suplimentarea cu vitamina C. Fructe bogate in vitamina C Sursa foto: pixabay.

fluid până la genunchi

Este foarte important ca acestea sa fie prezente zilnic in alimentatie. Incearca sa consumi cat mai multe fructe de sezon si din surse locale. Nu ezita sa le transformi in smoothie-uri. Cu ajutorul unui blender, vei putea mari considerabil aportul de fructe, acestea vitamina c alimente fi consumate intr-o cantitate mai mare atunci cand sunt pasate. In plus, le poti combina si cu legume, transformand smoothie-ul intr-un adevarat cocktail de vitamine. Arunca o privire la lista celor mai bogate fructe in vitamina C si include-le cat mai des in alimentatia familiei tale.

  1. 10 alimente bogate in vitamina C, in afara de citrice
  2. Vitamina C: beneficii si alimente care o contin
  3. Prin urmare, acest nutrient previne anemia si ajuta la recuperare, in cazul dezvoltarii acestei afectiuni comune.
  4. Citește mai multe articole despre beneficii pentru sănătate Vitamina C este, probabil, prima vitamină despre care a auzit fiecare dintre noi.
  5. Legume si fructe bogate in vitamina C - Depozitul de Legume

Coacazele negre au un continut foarte mare de vitamina C. Din fericire, aceste fructe de padure pot fi consumate pe tot parcursul anului, deoarece se pastreaza foarte bine la congelator. Au un gust foarte intens, si, de aceea, merg foarte bine combinate in smoothie-uri cu alte tipuri de fructe, cum sunt bananele. Include kiwi pe lista ta de cumparaturi in sezonul rece. Alege fructele coapte, care sunt mai dulci si mai gustoase.

deformarea osteoartrozei articulației umărului cum se tratează

Portocalele au un aport de 53 mg de vitamina C la g. Este cel mai bine sa le consumi intregi, nu transformate in suc deoarece, odata stoarse, se pierde o cantitate importanta de fibre si va creste imediat nivelul zaharului din sange.

Cele mai bune surse alimentare de vitamina C

Bune si la gust, bune si pentru sanatate. Caspunile contin 59 mg de vitamina C la g. Aceste fructe delicioase sunt pe placul tuturor, asa ca le poti folosi ca sursa de baza pentru aportul de vitamina C, daca se numara printre preferatele tale.

gonartrita tratamentului articulației genunchiului

Congeleaza-le si consuma-le pe tot parcusul anului. Inspira-te pentru retete din acest articol. Daca iubesti fructele exotice, atunci nu ezita sa mananci ananas. Acesta contine 48 mg de vitamina C la g. Spre deosebire de alte fructe, care trebuie consumate pe stomacul gol, ananasul poate fi mancat si la finalul mesei deoarece contina bromelaina, o enzima ce ajuta digestia. Legume bogate in vitamina C Sursa foto: pixabay. Iata lista legumelor ce iti aduc un aport semnificativ de vitamina C.

Ardeiul gras rosu si verde.

Ardeiul gras rosu se situeaza pe locul 2 dupa coacazele negre, in ceea ce priveste continutul de vitamina Vitamina c alimente. Include-l in preparatele gatite, dar incearca sa il consumi si crud. Foloseste-l in salate, ca garnitura pentru omlete sau transforma-l in suport pentru humus. Combina-l cu branza sau vitamina c alimente. Este delicios. Aceasta leguma iti aduce un aport foarte bun de vitamina C, foarte multe fibre si unguent pentru articulații citralgin Preț putine calorii.

Il poti transforma in garnitura pentru fripturi, merge excelent in supele crema, gratinat la cuptor sau chiar crud in salate. Familia cruciferelor este reprezentata onorabil si vitamina c alimente conopida. Aceasta poate fi consumata murata, sub forma de supa sau pregatita sub forma de sufleu. Poti face abuz de patrunjel. Pune-l in mancaruri sau transforma-l in salata.

Acesta este o sursa minunata de vitamina C, autohtona si accesibila. Din fericire, rosiile sunt foarte prezente in bucataria romaneasca. Le gasim in retetele foarte multor preparate. Acestea sunt foarte usor de consumat si in stare cruda, vitamina c alimente ca nu ezita sa le incluzi cat mai des in alimentatia ta.

Sfaturi pentru protejarea continutul de vitamina C din alimente Sursa foto: pixabay. Ce poti face pentru a preveni acest lucru?

produse pentru artroza

Depoziteaza-le in compartimentul special pentru legume si fructe al frigiderului, deoarece mediul din interiorul acestuia este unul controlat si ajuta la pastrarea prospetimii.

Spala-le cat mai repede. Nu le lasa sa stea foarte mult timp in apa. Minimizeaza expunerea la aer.

10 alimente bogate in vitamina C, in afara de citrice

Consuma-le sau gateste-le imediat dupa ce le-ai taiat. Indeparteaza cat mai putin din coaja, acolo unde este posibil, deoarece in coaja se gaseste foarte multa vitamina C. Incearca sa faci preparate mai zemoase pentru a nu arunca lichidul rezultat in urma gatitului, deoarece vitamina C va ajunge in acesta. Ciorbele, tocanitele, sosurile sunt astfel de mancaruri. Alege gatirea la abur in defavoarea fierberii. Gateste legumele pentru un timp cat mai scurt, deoarece temperaturile inalte distrug vitamina C.

Exista o multime de surse naturale de vitamina C. Include in alimentatia familiei tale cat mai multe fructe si legume proaspete. Atunci cand gatesti, ai grija cum pregatesti si prepari legumele pentru a proteja cat mai mult din contintul de vitamina C. Mananca sanatos si traieste voios! Articole Recomandate.